zaterdag 14 mei 2011

Eerste IM-norm Sjef Rijnaarts

Sjef Rijnaarts bericht zaterdagavond na de vooruitgespeelde wedstrijd:

Some great news from The Hague, I won my game against Van Haastert and we have taken the lead with 1-0! So I scored my first IM norm. Good luck tomorrow.

Het was een gecompliceerde partij, waarbij ik met 17. ...,Pf6 een kleine onnauwkeurigheid maakte: 17. ..., Df6 is beter. Gelukkig liet Edwin na met 21. Lxc5 het initiatief te grijpen. Ik had met 22. ...,Pd7 i.p.v. Dxd6 nog een gelijke stelling kunnen houden, maar ik vertrouwde 23. Dxe7 gevolgd door f5 niet. Na 25. T6d4? grijp ik het initiatief en sta ik de rest van de partij beter, al kreeg Edwin van Haastert nog wel een kans na 38. ...b6?!. Echter 40.Pb5 was daarvoor vereist.
Kortom een boeiende partij, waarbij ik aan het langste eind trok.

Partij Edwin van Haastert - Sjef Rijnaarts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten