maandag 31 januari 2011

Bekerteam uitgeschakeld door Pallas

Stefan Kuipers

Geen goed nieuws, helaas: afgelopen donderdag hebben we met 2,5-1,5 verloren en liggen dus uit de beker. De winst van Tom en de remise van Armen wogen niet op tegen de nederlagen die Thomas en ik leden. Het beloofde in Deventer sowieso al een lastige wedstrijd te worden. Helaas is het dubbeltje de verkeerde kant op gevallen.

Tom Meurs over zijn partij tegen Guido van Mierlo: niet heel spectaculair, hij kwam uiteindelijk in tijdnood en toen deed ik gewoon lastige zetjes.

Thomas Beerdsen over zijn partij tegen René Renders: ik verloor al in de opening een pion door de zet 11. b4. Ik had wel naar deze zet gekeken, maar had gedacht hem te kunnen pareren. Een zet later zag ik dat ik de variant niet ver genoeg had doorgerekend: uiteindelijk blijft er altijd een andere pion hangen (b7). Via een offer en actief spel probeerde ik tegenspel te krijgen, maar hij speelde de partij daarna heel rustig en behoorlijk uit.

Partijen:
Tom Meurs – Guido van Mierlo
René Renders – Thomas Beerdsen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten