maandag 11 april 2011

Schaakles op bord 1

Nico Zwirs bericht over zijn "IM battle en de taartwinst":

Zaterdag mocht ik tegen IM Hans Klarenbeek spelen. Als ik niet verloor kreeg ik taart van mijn vader, verloor ik moest ik trakteren. Dus met extra motivatie ging ik de wedstrijd in, ook omdat ZSC-Saende had gezegd dat Hans Klarenbeek op bord 1 zou zitten en hij de jonge pupil (mij dus) best schaakles wilde geven.
Op het bord was het precies het tegenovergestelde. Nadat ik groot voordeel bereikte in een superscherpe partij, lukte het helaas net niet om de winst te vinden. Wel was ik tweemaal heel dichtbij een winnende variant, alleen zag ik de slotzetten niet.
Het werd een remise en daardoor kreeg ik dus een taart.

  ZSC-Saende        - Homburg Apeldoorn 2  4½-3½
1.Hans Klarenbeek - Nico Zwirs ½-½
2.Dennis Rosegg - Thomas Beerdsen ½-½
3.Jan-Bart Abcouwer - Freddie vd Elburg 0-1
4.Erik Janssen - Marcel Boel 0-1
5.Eric Bark - Erik Smit ½-½
6.Hans Galje - Martin van Dommelen 1-0
7.Frank Tijdeman - Mark Brussen 1-0
8.Ben van den Bergh - Maarten Beekhuis 1-0

Alle partijen in pgn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten