zaterdag 13 december 2008

Homburg Apeldoorn wint van Philidor Leeuwarden voor KNSB-beker

Stefan Kuipers

De eerste ronde in de beker tegen Philidor was meteen een vrij pittige wedstrijd. Sjef had het moeilijk in de opening, Roeland kreeg al gauw een wel comfortabele stelling, Tom stond enigszins onder druk en mijn stelling leek wel goed, maar wist ik keurig om zeep te helpen. Uiteindelijk won ik toch als eerste mijn partij, mijn tegenstander zag een mooie combinatie en kwam na een dame-offer zelfs erg goed te staan, maar miste de juiste voortzetting en moest enkele zetten later opgeven. Sjef leek weer helemaal terug gekomen in de partij, maar misrekende zich opeens in het eindspel en verloor plots. Roeland tikte het punt soepel binnen en nu moest alleen Tom nog remise maken in een dubbel toreneindspel. In tijdnood en met half Friesland om het bord heen nam de druk toe, maar zijn tegenstander kreeg het niet voor elkaar om het waarschijnlijk gewonnen eindspel naar zijn hand te zetten. Een krappe 2,5-1,5 overwinning, maar hij telt wel!

1. Sjef Rijnaarts (z) - Michiel de Jongh 0-1
2. Roeland Pruijssers - Eddy Scholl 1-0
3. Tom Meurs - Jippe Kamstra ½-½
4. Stefan Kuipers - Jan Hania 1-0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten